Mitä olet vanhoillis-lestadiolaisuus?

Linkkejä

Kirjallisuutta
Linkkejä muihin sivustoihin

Suomen Rauhanyhdistysten Keskusyhdistys (SRK)
on vanhoillislestadiolaisuuden keskusjärjestö. SRK:n ja siihen kuuluvien rauhanyhdistysten tarkoituksena on niiden sääntöjen mukaan "herättää ja elvyttää kristillistä uskonelämää sekä edistää kristillissiveellisten elämäntapojen, kansanraittiuden ja isänmaallisen mielen vakiinnuttamista kansan keskuudessa".

Kuuntele seuroja netin kautta Helsingistä, Itä-Suomen Rauhanyhdistyksiltä, Vaasasta tai Torniosta. Seuroja voi myös kuunnella puhelimitse Helsingistä 0600 392 974. Puhelun hinta 0,05 euroa/min + paikallisverkkomaksu lankapuhelimesta soitettuna. Hinta on sama kaikkialta Suomesta. Myös lähiradio 100,3 MHz Helsingissä lähettää seuroja.

Vanhoillislestadiolaiset kokoontuvat vuosittain kesä- heinäkuun vaihteessa suviseuroihin. Nämä seurat kokoavat kymmeniätuhansia seuravieraita. Suviseuroihin ovat kaikki tervetulleita.

SRK:n omistuksessa on kuusi leirikeskusta. Niissä pidetään vuosittain 190 leiriä, joilla käy noin 10.000 leiriläistä. Voit tutustua leiritarjontaan ja ilmoittautua leirille täältä.

Espoon Rauhanyhdistys edustaa vanhoillislestadiolaisuudeksi kutsuttua kristillistä liikettä. Yhdistyksen jäsenet kuuluvat Suomen evankelis-luterilaiseen kirkkoon.

The Laestadian Lutheran Church has twenty-nine member congregations in the United States and Canada. The highest concentrations of members are in Minnesota, Washington, Arizona, Michigan, and Saskatchewan.